NETWERK

ZON is een netwerk van huiskerken die met elkaar verbonden zijn in Rafaël Zuid Oost Nederland.

ZON Huiskerken wordt gevormd door mensen van alle leeftijden en nationaliteiten. Wij ontmoeten elkaar in woonkamers bij gezinnen die hun huis hiervoor openstellen in Brabant en Limburg en België.

In een ongedwongen gezellige sfeer eten en drinken we samen en mag je vooral jezelf zijn.

En als je wilt, mag je ons deelgenoot maken van je leven. We willen een thuis zijn en nodigen eenieder uit die behoefte heeft aan liefde, aanvaarding en vergeving.

Liefde is de hoogste van alle menselijke eigenschappen. Onzelfzuchtig anderen dienen, is een belangrijk kenmerk van liefde. Als geloof en hoop de juiste plaats hebben kun je werkelijk liefhebben, omdat je dan begrijpt hoe God jou altijd al liefhad.

Aan de onderlinge liefde zullen de mensen zien dat u mijn discipelen bent.

Johannes 13 vers 35

LIEFDE

Jezus zegt dat wij ons eigen leven moeten onderzoeken, in plaats van anderen te kritiseren. Beoordeel eerst jezelf en probeer daarna op een liefdevolle manier je naaste te vergeven en te helpen. Wij proberen te leven naar wat de Bijbel ons leert, maar soms is het lastig om alles te begrijpen wat in de Bijbel staat. Daarom spreekt God ook door ons geweten.

Als ik Gods woord doorgeef, alle diepe dingen doorgrond en alles weet en al het geloof heb, zodat ik bergen kan verzetten, maar geen liefde heb, ben ik niets.

1 Korinthiërs 13 vers 2

BIJBEL

Kennis van de Bijbel heeft invloed op onze houding ten opzichte van het heden en de toekomst. Hoe meer wij weten wat God in het verleden gedaan heeft, hoe meer vertrouwen wij in Hem zullen hebben voor de toekomst. Daarom lezen wij de Bijbel om leren te groeien in het vertrouwen dat

Gods wil de beste keuze is. We willen ons laten leiden door wat de Bijbel zegt over vergeving:

Wees vriendelijk en liefdevol voor elkaar. Vergeef elkaar, zoals God uw zonden heeft vergeven om wat Christus voor u deed.

Efeziërs 4:32

Het principe van vergeving kom je ook tegen in het Onze Vader: “Vergeef ons onze zonden, zoals wij anderen hun zonden vergeven."

Omdat we vergeving hebben ontvangen, zullen we het willen doorgeven aan anderen. We geloven in een levende God en kunnen elkaar bemoedigen omdat we allemaal uit eigen ervaring weten hoe het is om met vallen en opstaan te leven hier op aarde, maar gelukkig

onder bescherming van onze God.